Baklava

Svako ima svoju omiljenu baklavu, ja ih imam nekoliko i podjednako svaku jednu volim… ovaj recept sam isprobala od moje drage prijateljice i svakom bih ga preporučila.

Pa da krenemo….

moja najbolja baklava

Sastojci:

500 g kora za baklavu

300 g mlevenih oraha

300 g seckanih oraha

100 g mrvica

100 g suvog grožđa

150 ml ulja

100 g otopljenog putera

Sastojci za agdu:

500 g šećera

500 ml vode

1 limun isečen na kolutove

sok od limuna

1 kesica vanilinog šećera

Priprema:

Prvo skuvati agdu.

U šerpici staviti vodu. šećer, limunov sok, kolutove limuna  i vanilu i pustiti da provri i kad provri kuvati dok se šećer i voda ne ukuva da dobijete gust sirup. Ja sirup uvek pravim više jer volim da mi je baklava  sočna.Ostaviti da se ohladi.

U pleh u kome ćete praviti baklavu staviti jednu koru, popsrkati je sa uljem, staviti drugu preko i nju poprskati sa uljem i tako uraditi sa prve 6 kore i onda staviti smesu od obe vrste oraha,suvog grožđa i mrvica, koje ste prethodno izmešali….ja sam imala tačno 24 kore u pakovanju i podelila sam ih na 4 dela tako što sam na prvi deo stavila 6 kora pa sam stavila trećinu smese od oraha i prezla, drugi red ponovo 6 kora, svaku koru poprskati sa uljem pa preko staviti drugu trećinu mešavine oraha i preko njih opet 6 kora, koje svaku trebate poprskati sa uljem, i na kraju staviti zadnji deo mešavine oraha. Završiti sa preostalih 6 kora koje ćete poprskati sa uljem.

Složenu baklavu iseći po želji na kocke ili ramboide,preliti je sa otopljenim puterom i peći u prethodno zagrejanoj rerni na 250*C i čim stavite složenu baklavu smanjiti temperaturu na 180*C i peći dok vam fino ne porumeni.

Toplu baklavu preliti sa hladnim sirupom i ostaviti preko noći da se dobro ohladi i upije sav sirup.

Jasnina baklava 004

Uživati u njoj sledećeg dana ( ako izdržite tako dugo da je ne probate )

Prijatno!!!!

Jasnina baklava 005

Ostavite odgovor

