BELA MUSAKA

Ako volite tikvice, ovo je za vas…možete jesti toplo ili hladno,izbor je vaš. 

 Sastojci:

4 osrednje tikvice
6 čena ili po ukusu, belog luka
2 kašike sitno seckanog peršuna
500 ml kisele pavlake ili gustog grčkog jogurta
1 kašika soli

Za paniranje:

4 do 5 velikih jajeta
4 do 5 vrešnih kašika brašna
oko 150 g hlebnih mrvica
po ukusu začini;so,biber,**mešavina italijanskog začina,vegeta
2-3 kašike susama
100 g nekog mekog sira ( gouda)
ulje za prženje

Priprema:

Tikvice oprati i iseći na kolutove ( ja tikvice ne ljuštim ).U veću cediljku naređati jedan red tikvica posoliti ih,preko njih sledeći red te i njih posoliti i tako dok imate tikvica.Ostavite ih sa strane da tikvice ispuste tečnost, isprati ih sa hladnom vodom i ostaviti u cediljki da se još malo ocede.

U širu i plići posudu staviti prezle i susam i sve to izmešati.
U drugu,malo dublju posudu umutiti jaja i na plitak, veći tanjir,staviti brašno i sve začine koje volite zajedno i sve to izmešati.
Beli luk sitno iseckati,takođe peršun.Sir izrendati.
U dublji i širi tiganj sipati ulje i zagrejati ga na osrednjoj temperaturi.
Svaki kolut tikvice prvo staviti u brašno i pobrašniti sa stvih strana,zatim umočiti u jaja sa obe strane i onda staviti u mrvice i susam ( ja koristim panko mrvice, koje su pravljene od sredine belog hleba i veoma su hrskave kad se pohuje sa njima ) i viljuškom ili rukom okrenuti da se nahvataju mrvice.
Tako uraditi dok imate tikvica.(možda će vam biti potrebno još mrvica i jaja )
11bbf-pohovanetikviceicve25c42587e003

Pržiti ih u zagrejanom ulju, nemojte predugo, jer tikvice su mlade i nema potrebe da se prže dugo,čim porumene okrenuti na drugu stranu i pržene stavljati na kuhinjski papir da se ocede od viška masnoće. ( mogu se  peći i u rerni ) Ispržiti sve tikvice ( ako imate previše crnih uprženih mrviica po dnu tiganja, isipajte to ulje,obrisati tiganj sa papirom i usuti ponovo ulje )

Staviti jedan red ispohovanih tikvica u vatrostalnu posudu, veličine 17cm X 27cm ili sličnih veličina, preko premazati sa kiselom pavlakom, preko pav lake posuti sa seckanim belim lukom i peršunom ( a ja ne bih bila ja kad ne bih stavila i ljutu papričicu, koju sam takođe sitno iseckala ) i na kraju posuti sa malo rendanog sira i tako dok imate materijala.

Zadnji red tikvica blago protisnuti sa vašim rukama i premazati sa pavlakom,posuti sa belim lukom i peršunom i završiti sa sirom.
Možete poslužiti odmah uz salatu po vašem izboru ili jesti hladnu.Po meni je mnogo lepša hladna, kad se svi ukusi sjedine.Ako odlučite da napravite dan ranije i jedete je hladnu ili hoćete da je poslužite kao predjelo, ovako izgleda sledećeg dana.Uopšte nije vlažna ali je dosta sočnija od prvog dana.

**Ako nemate mešavinu italijanskog začina, koristite vegetin mediteranski mix**

 

Prijatno!!!!!

Moram da vam pokažem ovo cveće, ne znam kako se zove, iz jednog grma rastu dve boje i to je počelo ove godine,ovako mi izgledaju vrlo interesantno.Inače ovo cveće se širi kao korov, ja svakog proleća iščupam jako puno, jer ga svuda ima.

71c2e-pohovanetikviceicve25c42587e012

Jasmin mi je poklonila prijateljica pre nekoliko godina za slavu i nikako nije hteo da raste.Ovog leta sam ga „izbacila“ napolje, pa šta mu Bog da, kad ono, malo iznenađenje, čak će i da cveta a već ima oho ho nove izdanke, znači voli sunce i toplotu.

Isusov trn sam takođe iznela napolje i njemu izuzetno prija sunce i toplota.

8c41f-pohovanetikviceicve25c42587e014
Anthurium, poklon moje prijateljice ( svi znaju da volim cveće i da ono meni baš ide od ruke ) i on je napolju, on ne sme na direktno sunce, izgoreće mu listovi, ali mu izuzetno prija toplota i vlaga.

Ostavite odgovor

